Vanliga frågor & svar

1040x507_Kontakt

Beställning

Vad kostar frakten?

Vid beställning till postombud gäller fri frakt om du beställer för ett ordervärde över 500 kr (efter ev rabatter). För ordrar under detta belopp tillkommer en fraktavgift på 49 kr.

Hur lång leveranstid har ni?

Vi packar dina varor så fort som möjligt. Vår målsättning är att du ska få din order inom 1-5 arbetsdagar. Vid högtider och stora kampanjer kan det bli något längre leveranstid. Beställningar till Danmark, Finland och Norge tar några dagar extra.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

En orderbekräftelse skickas till dig på den mailadress du angav vid beställning. När din beställning sedan lämnar vårt lager får du en leveransbekräftelse. 

Kan jag ändra eller makulera min order?

För att kunna erbjuda snabba leveranser går din order omedelbart till plock efter vi har tagit emot den. Det är därför inte möjligt att göra någon ändring i din beställning eller makulera den efter att du har slutfört ditt köp. Skulle du ångra dig erbjuder vi 14-dagars ångerrätt där du enkelt kan returnera dina varor till oss via butik eller post.

Varför har jag inte fått alla varor?

Om du mottagit ditt paket, men saknar någon vara kan det bero på ett felaktigt lagersaldo vid beställning. I samband med att din order lämnar vårt lager, debiteras du endast beloppet för de produkter som skickats. Om du debiterats för en vara du inte fått, ber vi dig att kontakta vår kundservice på kundservice@lagerhaus.se så hjälper vi dig.

Notera: Vi restnoterar inga produkter och varan kommer därför inte skickas i efterhand.

Retur

Hur många dagar har jag på mig att returnera?

Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar att gälla från det att du mottagit din beställning.

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Självklart får du öppna och kontrollera din produkt men vid retur bör produkten vara i oskadat skick och i sin originalförpackning.

Smidigast byter eller returnerar du dina varor i butik (fria returer) med hjälp av ditt ordernummer (sex siffror). Du kan också välja att skicka tillbaka beställningen med retursedeln via post men då tillkommer en fraktavgift på 49 kr som du som kund står för.

Hur reklamerar jag en vara?

För att reklamera en vara kontaktar du antingen våra kundservice på kundservice@lagerhaus.se och anger ordernummer, reklamationsorsak och bifoga bilder på den skadade varan eller så uppsöker du någon av våra butiker med kvitto/ordernummer och den skadade varan.

Hur kontaktar jag er?

Hej, vad kul att du önskar att kontakta oss! Vi hjälper dig gärna och du kan når oss via mail på kundservice@lagerhaus.se !

Vår ambition är att svara inom 24 timmar på vardagar. Vi ser fram emot att höra från dig!

Kundklubb

Hur blir jag medlem i Lagerhaus kundklubb Homies?

Du kan bli medlem i någon av våra fysiska butiker eller via www.lagerhaus.se

Allt vi behöver är ditt personnummer tillsammans med din e-postadress och ditt telefonnummer.

Kostar det att vara medlem?

Nej, det är kostnadsfritt.

Vilka förmåner har man som Homie?

Som Homies får du ta del av både generella och personligt anpassade förmåner och erbjudanden, såsom rabatter, kampanjer och gåvor.

Mer information om vår kundklubb hittar du under fliken Homies - Medlemsvillkor