Vanliga frågor & svar

1040x507_Kontakt

Hur handlar jag?

När du hittar en vara du vill köpa väljer du antal och klickar på "Köp". Din kundvagn uppdateras med den tillagda varan. Vill du fortsätta handla klickar du runt på sidan och lägger till varor efter hand. Du kan hela tiden ändra antal och ta bort varor direkt i din kundvagn.

När du är klar fortsätter du till kassan. Här kontrollerar du att din kundvagn stämmer, väljer önskat betalsätt och fyller i dina uppgifter. Om du är registrerad hos oss sedan tidigare kan du logga in för att hämta sparade uppgifter.

Klicka på Slutför beställning – klart! Nu skickas din order till oss och du får tillbaka en orderbekräftelse via e-post som ett kvitto på att ordern är mottagen.

Leverans

Till vilka länder levererar ni?

Vi kan skicka beställningar till Sverige, Danmark, Finland och Norge. Gå in på respektive lands sida för att skicka en beställning utanför Sverige.

Danmark: lagerhaus.dk
Finland: lagerhaus.fi
Norge: lagerhaus.no

Vad kostar frakten?

Sverige Privat: 49:-, fri frakt på beställningar över 500:- eller vid leverans till butik
Sverige Företag: 99:-, fri frakt på beställningar över 500:-
Danmark: EUR 10,95
Finland: EUR 10,95
Norge: NOK 119

Hur lång är leveranstiden?

Vi packar dina varor så fort som möjligt. Normal leveranstid till postombud inom Sverige är 1-2 arbetsdagar, vid populära kampanjer kan det bli något längre. Leveranstid till butik är 5-7 dagar beroende på butikens leveransschema. Beställningar till Danmark, Finland och Norge tar några dagar extra.

Hur levereras min beställning?

Inom Sverige skickas alla paket med PostNord till närmsta utlämningsställe (privatperson). Du får ett sms när ditt paket finns att hämta. Du kan också välja att hämta ut ditt paket i några av våra butiker.

Beställer du som företag levereras ditt paket med PostNord till din adress.

Kan jag hämta mitt paket i en Lagerhaus-butik?

Ja, du väljer önskad butik i kassan.

Var är min order?

När ordern skickas får du en leveransbekräftelse via e-post med ditt pakets spårningsnummer. På PostNords hemsida kan du följa ditt paket.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger kvar hos PostNords utlämningsställe eller i våra butiker, i 14 dagar innan det skickas tillbaka till oss. För ej uthämtade paket debiterar vi en avgift om 175 kr för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Om du ångrar ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det. Du kan antingen skicka tillbaka det (returfrakten står du för själv) eller returnera i någon av våra butiker. Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras automatiskt som "Ej uthämtat" och debiteras med 175 kr.

Hur ändrar jag eller avbokar min beställning?

För att kunna erbjuda snabba leveranser går din order till plock omedelbart efter vi har tagit emot den. Det är därför inte möjligt att göra någon ändring i din beställning eller i dina adressuppgifter efter att du har slutfört ditt köp.

Varför har jag inte fått alla varor?

Det händer ibland att lagersaldot inte stämde på den saknade produkten när du gjorde din beställning. Vi restnoterar inga produkter och varan kommer därför inte i efterhand. I samband med att din order lämnar vårt lager, debiterades du endast med beloppet för de produkter som faktiskt skickades.

Byte & retur

Hur länge har jag öppet köp?

Du har lagstadgad ångerrätt i 14 dagar från det att du tagit emot varan.

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Det enklaste är att lämna tillbaka en vara i någon av våra butiker. Du kan också skicka tillbaka varan till vårt e-handelslager, men står då själv för returfrakten. Läs mer i våra standardvillkor för byten och returer som du hittar här.

Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?

Kontakta Kundservice via Facebook eller mail så hjälper de dig. Ange ordernummer, reklamationsorsak och bifoga bilder på den skadade varan så har vi lättare att hantera ditt ärende.

Jag har skickat tillbaka mina varor, när får jag mina pengar?

Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi tagit emot returen. Lagerhaus ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss, vi rekommenderar därför att du skickar din retur spårbart samt kontaktar Kundtjänst och meddelar att din retur är på väg.

Sortiment & priser

Är det samma sortiment och priser på Lagerhaus.se som i butik?

Till största del är sortiment och priser samma i e-handeln som i butik, men avvikelser kan förekomma. Vi säljer t ex inte varor som är för skrymmande att skicka i e-handeln. Prisavvikelser kan förekomma, främst på utgående produkter.

När jag la en vara i varukorgen fanns den, men när jag kommer till kassan är den slutsåld.

Varan reserveras till dig först vid bekräftad beställning i kassan. Vid enstaka tillfällen kan det hända att någon annan kund hinner köpa det sista exemplaret innan den reserverats, trots att den ligger i din varukorg.

Kan jag reservera en vara?

Nej, det kan du inte. Men du kan lägga bevakning på varor som är tillfälligt slut i lager. Du får då ett mail när varan kommit in igen.

Finns varan i butik?

Via funktionen "Finns varan i butik" på produktkortet kan du se om varan finns i lager i någon av våra butiker. Är det få kvar i lager rekommenderar vi att du ringer till butiken för att försäkra dig om att lagersaldot är korrekt.

Övriga frågor

Var finns era butiker?

Vi har butiker i Sverige och Norge. Adresser och kontaktuppgifter till respektive butik hittar du här.

Jag har en fråga jag inte hittar svar på?

Du är alltid välkommen att kontakta Kundservice om du har en fråga som du inte hittar svar på.

Hur kontaktar jag er?

Det enklast sättet att komma i kontakt med oss är att skicka ett meddelande till oss på Facebook eller ett mail till Kundservice. Ange gärna ditt ordernummer i meddelandet så har vi lättare att hjälpa dig. Vår ambition är att svara på ditt mail inom 24 timmar helgfria vardagar.