Byten & returer

Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar att gälla från det att du mottagit din beställning. Du kan smidigt göra en kostnadsfri retur i någon av våra butiker eller skicka tillbaka dina varor med hjälp retursedeln, här tillämpas en fraktkostnad på 49 kr som du som kund står för.

Samtliga returer ska lämnas tillbaka i originalskick.  

Skulle du få en trasig eller felaktig vara kan du enkelt göra en reklamation i någon av våra butiker eller via vår kundservice.

Returadress:
NTG Logistics AB
Avd. Lagerhaus
Segloravägen 6
504 64 BORÅS

Har du tappat bort din retursedel kan du ladda ner en ny här.

Frågor och svar

Hur många dagar har jag på mig att returnera?

Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar att gälla från det att du mottagit din beställning.

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Självklart får du öppna och kontrollera din produkt men vid retur bör produkten vara i oskadat skick och i sin originalförpackning.

Smidigast byter eller returnerar du dina varor i butik (fria returer) med hjälp av ditt ordernummer (sex siffror). Du kan också välja att skicka tillbaka beställningen med retursedeln via post men då tillkommer en fraktavgift på 49 kr som du som kund står för.

Hur gör jag med min faktura vid en retur?

Om du returnerar hela din order kommer din faktura att makuleras när din retur är behandlad, detta sker genom Klarna. Returnerar du delar av din beställning kommer du att få en uppdaterad faktura efter att vi behandlat din retur.

Jag har genomfört en retur, när får jag mina pengar?

Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att vi tagit emot returen.

När har jag rätt att reklamera?

Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera ett ursprungsfel på en vara du köpt i tre år från köpet. Vid elprodukter gäller 2 års garanti.

Hur reklamerar jag en vara?

För att reklamera en vara kontaktar du antingen vår kundservice på kundservice@lagerhaus.se och anger ordernummer, reklamationsorsak samt bifogar bilder på den skadade varan. Du kan också uppsöka någon av våra butiker med kvitto/ordernummer och den skadade varan.