Köpvillkor

När du gör en beställning hos oss på lagerhaus.se godkänner du också våra köpvillkor. Villkoren kan förändras, läs därför gärna igenom dem noga innan du bekräftar ditt köp.

1. Beställning

När du slutfört din beställning i kassan får du inom kort en orderbekräftelse från oss via e-post. Orderbekräftelsen är ditt kvitto på att vi tagit emot din order och skickas ut automatiskt från vårt system. Kontrollera alltid att din bekräftelse stämmer och spara den för eventuella kontakter med vår kundtjänst.

Skulle du mot förmodan inte få någon orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer och meddela Kundtjänst så skickar vi en ny.

Alla beställningar som görs är bindande.

För att genomföra en beställning hos oss måste du vara över 18 år. Är du minderårig behöver vi målsmans medgivande.

2. Priser

På lagerhaus.se visas alla priser i svenska kronor inklusive moms. Kostnader för frakt och ev betalningsavgifter tillkommer.

Priser i butik och online kan variera och vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser.

3. Betalsätt

Att handla på lagerhaus.se är säkert och enkelt.

Privatkund

Som privatperson hanteras din betalning i samarbete med Klarna AB. Efter att du har bekräftat ditt köp väljer du det betalsätt som passar dig bäst; mot faktura, med kort, med direktbetalning via din internetbank eller mot avbetalning. Oavsett vilket alternativ du väljer tillkommer ingen avgift för betalsätt.

Väljer du att betala mot faktura, skickas den till dig via e-post direkt från Klarna när varorna lämnar vårt lager. Har du inte handlat med Klarna tidigare görs det vid köpet en mikroupplysning för att kontrollera din kreditvärdighet.

Har du frågor gällande din betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08-120 120 10.

Företagskund

Som företagskund kan du välja mellan att betala med kort eller mot faktura.

Kortbetalning
Du som har ett bank- eller kreditkort anslutet till Visa, Mastercard/Eurocard och AMEX kan betala genom ditt kontokort. Kortbetalningar hanteras av vår samarbetspartner, Dibs Payment Services AB, för att garantera en snabb och säker betalning. Beloppet reserveras vid beställning men dras först när varan har skickats från vårt lager.

Faktura
Vi erbjuder fakturering i samarbete med Klarna AB. När du betalar med faktura behöver du aldrig uppge dina kortuppgifter och du betalar alltid efter att du har fått dina varor.

Fakturan skickas direkt från Klarna till den mailadress du angav vid beställningen och ska vara betald inom 14 dagar. Läs mer om villkoren kring Klarna Faktura här.

Vid fakturaköp levereras din beställning av säkerhetsskäl endast till en adress som är kopplad till ditt organisationsnummer hos Bolagsverket.

4. Frakt och leverans

Leverans till postombud

Normalt levererar vi dina varor inom 1-2 arbetsdagar från det att din order har blivit bekräftad. Under högsäsong eller vid kampanjer när många handlar hos oss kan det dröja lite längre.

Paketen levereras med PostNord till ditt närmaste utlämningsställe. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning.

Om din order överstiger 500 kr (efter ev rabatter) är frakten fri. För order under 500 kr tar vi ut en fraktkostnad på 49 kr.

Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Ej utlösta paket debiteras en avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader. Om du ångrar ditt köp efter att det har skickats från oss måste du hämta ut paketet från postombudet och returnera det. Du kan antingen skicka tillbaka det (returfrakten står du för själv) eller returnera i någon av våra butiker. Paket som inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss registreras automatiskt som "Ej uthämtat" och debiteras med 175 kr.

Lagerhaus tillämpar inte delleverans om en eller flera varor i beställningen inte kan levereras. Istället skickas de varor som kan levereras och restnoterade varor krediteras dig som kund. Om ditt köp översteg 500 kr från början debiteras du självklart ingen fraktkostnad.

Leverans till butik

Du kan även välja att få ditt paket levererat till utvalda Lagerhaus-butiker. Du behöver då inte betala någon fraktavgift och leveranstiden är densamma som till ditt postombud.

När ordern skickas får du en leveransbekräftelse via e-post med ditt pakets spårningsnummer. På PostNords hemsida kan du följa ditt paket hela vägen till butiken. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning. Paketet hämtar du i kassan, du behöver ha med dig sms-aviseringen och din legitimation för att personalen ska kunna lämna ut din order.

Ditt paket ligger kvar i Lagerhaus-butiken i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss och återbetalning påbörjas. Ej utlösta paket debiteras en avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader. 

Företagspaket

Din företagsorder skickas senast dagen efter beställningen är lagd (vardagar) och levereras till din dörr med Postnord Parcel nästföljande vardag före klockan 16.00. Under högsäsong eller populära kampanjer kan leveranstiden bli något längre. Ingen telefonavisering sker före leverans.

I tjänsten ingår ett leveransförsök. Finns ingen på plats skickas företagspaketet till närmsta utlämningsställe för avhämtning, förutsatt att det väger under 20 kg. Kollin med vikt mellan 20-35 kg lämnas på postterminal eller åkeri. Alternativt kan du som mottagare avtala om pris för ett nytt leveransförsök med Postnord.

Till vissa orter, i skärgård eller vid lantbrevbäring förlängs leveranstiden. Se mer om leveranstider till aktuell adress på Postnords hemsida, eller kontakt Kundservice.

Företagspaket levereras inte till boxadresser eller till privatpersoner/privatpersoners adresser, kontrollera därför att inmatad adress går till ditt företags leveransadress (gatuadress).

Om din order överstiger 500 kr (efter ev rabatter) är frakten fri. För order under 500 kr tar vi ut en fraktkostnad på 99 kr.

Lagerhaus tillämpar inte delleveranser. Om en eller flera varor i beställningen inte kan levereras skickas de varor som kan levereras och restnoterade varor krediteras dig som kund. Om ditt köp översteg 500 kr från början debiteras du självklart ingen fraktkostnad.

Utanför Sverige

Du kan även göra beställning för leverans till Danmark, Finland och Norge. Vänligen gå vidare till respektive lands sida för att lägga din beställning:

Norge: lagerhaus.no
Danmark: lagerhaus.dk
Finland: lagerhaus.fi

5. Byte och retur

Om du vill returnera en vara har du ångerrätt inom 14 dagar från och med den dag du har mottagit din order. Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Vid returer förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för eventuell värdeminskning om varans skick har förändrats i sådan mån att den inte längre går att sälja till någon annan kund utan att göra avdrag på försäljningspriset.

Enklaste sättet är att vända sig till någon av våra Lagerhaus-butiker. Där har du möjlighet att initiera återbetalning direkt vid godkänd retur. Det är viktigt att du tar med dig kvittot du fick via mail för att vi ska kunna behandla din retur. Har du valt Klarna Faktura som betalsätt behöver vi också ditt OCR-nummer för att kunna reglera din faktura.

Har du långt till närmsta butik kan du skicka tillbaka varorna till vårt e-handelslager. Fyll i retursedeln som låg med i din leverans och skicka med dina varor så vi kan matcha din retur med din ursprungliga beställning.

När du returnerar varor till vårt e-handelslager är det du som kund som betalar returfrakten och ansvarar för varan tills den har kommit fram. Vi rekommenderar därför att du emballerar väl och alltid skickar ditt paket spårbart samt meddelar vår kundtjänst att din retur är på väg. När vi tagit emot dina varor sker återbetalning till ditt konto inom 14 dagar.

Returadress:

NTG Logistics AB
Avd. Lagerhaus
Segloravägen 6
504 64 BORÅS

Har du tappat bort din retursedel kan du ladda ner en ny här.

6. Reklamation

Alla försändelser undersöks innan de lämnar vårt lager. Skulle någon vara trots detta ändå vara trasig eller felaktig när du får ditt paket, åtar sig vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet genom att ersätta med en ny vara. Det är viktigt att du så snart som möjligt efter att felet upptäckts, men senast 14 dagar efter du mottagit ditt paket, kontaktar Kundservice. Ange ordernummer och reklamationsorsak i ditt mail så har vi lättare att hantera ditt ärende.

7. Garanti

Lagerhaus lämnar 2 års garanti på elprodukter. Skulle varan vara trasig eller felaktig är enklaste sättet att kontakta din närmsta Lagerhaus-butik för att reklamera varan.

8. Personuppgifter

Lagerhaus behandlar personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (PUL). I samband med din registrering och beställning godkänner du att Lagerhaus lagrar och använder dina personuppgifter för att fullgöra våra förpliktelser i samband med beställningen.

Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon tredje part förutom om detta är nödvändigt för att kunna genomföra ordern/avtalet med dig eller om detta skulle krävas enligt lag.

Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem.

Du som anmält dig till vårt nyhetsbrev kan själv, när som helst, avanmäla dig genom att klicka på en länk i mailet. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, utan skickar endast nyhetsbrev till dem som godkänt detta.

9. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. På lagerhaus.se sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.