Leverans

Vår målsättning är att du skall få leverans inom 1-4 arbetsdagar från det att du fått din orderbekräftelse. Leveranstiden kan dock variera under högsäsong eller vid särskilda kampanjer/kollektioner. 

Vi erbjuder ett antal olika fraktalternativ inom Sverige. När du fyllt i ditt postnummer i kassan visar vi de alternativ som erbjuds för just ditt postnummer. Nedan listar vi alla fraktsätten med pris, förväntad leveranstid och länkar till detaljerade villkor hos respektive speditör.

För att erbjuda den bästa förpackningslösningen och snabba leveranser kan din order sändas i två eller flera kollin. Detta anges då i den spårningslänk du får i din leveransbekräftelse. Dina paket kan ankomma till uthämtningsstället vid olika tillfällen, men du ska alltid kunna spåra dina försändelser via speditörens hemsida

Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 14 dagar debiteras avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader.

 

Airmee-hemleverans

Fraktkostnad: 49 kr (fri frakt för beställningar över 500 kr)
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar

Tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Malmö, Norrköping och Linköping. Du får en avisering via SMS och kan själv välja tidpunkt för leverans under vardagskvällar. Mindre varor levereras till dörren. Airmee erbjuder möjligheten att följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid. Om du begärt att paketet lämnas utanför din dörr är du själv ansvarig från och med att chauffören lämnat leveransen. Om du valt att personligen ta emot leveransen men inte är hemma bokar du själv en ny utkörning hos Airmee på din bekostnad.

DB Schenker Ombud

Fraktkostnad: 49 kr (fri frakt för beställningar över 500 kr)
Leveranstid: 2-4 arbetsdagar

Försändelsen levereras till valfritt DB Schenker-ombud. Om du inte väljer något ombud skickar vi paketet till det närmsta i förhållande till din postadress. En SMS-avisering skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket till det mobilnummer du angav vid din beställning.

Postnord Ombud

Fraktkostnad: 59 kr (fri frakt för beställningar över 500 kr)
Leveranstid: 2-4 arbetsdagar

Försändelsen levereras med PostNord till ditt närmaste postombud. En SMS-avisering skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket till det mobilnummer du angav vid din beställning.

Uthämtning hos ombud

När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID eller löpnummer. Uthämtning av beställningar kan hanteras personligen eller med hjälp av bud. Budet måste då kunna uppvisa både sin och beställarens legitimation. Paketet ligger hos ombudet eller i butiken i 14 dagar innan det returneras till vårt centrallager. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för frakt och hantering om paketet ej hämtas ut.

Notera: Vi kan inte göra några ändringar rörande mottagare eller leveransadress när orden är är skapad.

 

Frågor & svar

Vilka länder levererar ni till?

Vi levererar till Sverige, Danmark, Finland och Norge. Gå in på respektive lands sida för att skicka en beställning utanför Sverige.

Danmark:lagerhaus.dk 

Finland:lagerhaus.fi 

Norge:lagerhaus.no

Hur lång leveranstid har ni?

Vi packar dina varor så fort som möjligt. Vår målsättning är att du ska få din order inom 2-4 arbetsdagar. Vid högtider och stora kampanjer kan det bli något längre leveranstid. Beställningar till Danmark, Finland och Norge tar några dagar extra.

Vad kostar frakten?

Sverige Privat: 49 kr, fri frakt på beställningar över 500 kr.

Sverige Företag: kr, fri frakt på beställningar över 500 kr.

Danmark: EUR 10,95

Finland: EUR 10,95

Norge: NOK 119

Kan jag ändra utlämningsställe efter bekräftad order?

Tyvärr går det inte att ändra utlämningsställe efter bekräftad order, var därför extra noggrann med adress- och leveransuppgifter.

Var/hur hämtar jag ut varorna?

Din beställning levereras med vald distibutör till ditt aktuella utlämningsställe eller hem till dig. När ditt paket finns att hämta aviseras du via sms till det mobilnummer du angav vid din beställning eller via post.

Vid uthämtning av ditt paket krävs uppvisande av din legitimation i kombination av den fyrsiffriga kod du fått via SMS eller post.

Kan jag spåra min leverans?

Ja, du kan spåra ditt paket via kollinumret i leveransbekräftelsen som skickas till din angivna mejl så fort din beställning har lämnat vårt lager. Du kan följa paketet via länken i mejlet.

Varför har jag inte fått alla varor?

Om du mottagit ditt paket, men saknar någon vara kan det bero på ett felaktigt lagersaldo vid beställning. I samband med att din order lämnar vårt lager, debiteras du endast med beloppet för de produkter som du fått skickade. Om du debiterats för en vara du inte fått, ber vi dig att kontakta vår kundservice på kundservice@lagerhaus.se så hjälper vi dig.

Notera: Vi restnoterar inga produkter och varan kommer därför inte skickas i efterhand.

Vad händer om jag inte hämtar ut mina varor?

Ditt paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till oss. Vid ej utlösta paket debiteras en avgift om 175 kr för att täcka våra frakt- och hanteringskostnader.

Kan någon annan hämta ut mitt paket?

Hämtar du ut ett paket åt någon annan behöver du visa både din och mottagarens legitimation. Namnet på legitimationen måste stämma överens med namnet på mottagaren (beställaren) och namnet på försändelsen.

Notera: Beställer du varor åt någon annan behöver ordern vara helt i deras namn för att de ska kunna hämta ut paketet.